Współczesny marketing zakłada, że firmy prowadzące działania o charakterze marketingowym oraz realizujące kampanie reklamowe, będą dążyły do innowacyjności oraz nietuzinkowych rozwiązań. Stąd wielka popularność gadżetów reklamowych – przedmiotów o atrakcyjnym wyglądzie i wielu innych walorach, dzięki którym reklamodawcy mogą przyciągać uwagę potencjalnych klientów i zainteresować ich swoją marką oraz ofertą. Wśród gadżetów reklamowych najlepsze są te, które umożliwiają produkowanie różnorodnych form, wersji, itp.
Dobrym przykładem takich gadżetów mogą być czekoladki reklamowe. Nie można nie zauważyć, że charakteryzują się one wielką różnorodnością. Wynika to z charakteru wyrobów czekoladowych. Można dowolnie modyfikować ich wielkość, kształt, nadzienie, smak, opakowanie, itp. Wszystkie te składowe, decydujące o ostatecznym wyglądzie gadżetu, są tutaj bardzo swobodnie regulowane. Co ważne, w każdej formie czekoladki reklamowe są atrakcyjne dla potencjalnych klientów firm i ich popularność nie słabnie.
Jeśli chodzi o wielkość, im większe czekoladki tym lepiej. Czasami jednak lepiej jest wyprodukować mniejsze, a za to więcej sztuk. Wszystko zależy od producenta lub zleceniodawcy. W przypadku kształtu, dowolność jest tutaj jeszcze większa. Czekoladki reklamowe mogą mieć kształt figur geometrycznych (podstawowe), rozmaitych konkretnych przedmiotów, osób, zwierząt, itp. W żadnym z przypadków nie powinien mieć miejsca brak zainteresowania ze strony klientów. Jeśli chodzi o nadzienie, może ono być lub może go nie być. Jeśli jest, może być owocowe, kakaowe, kawowe, orzechowe, pistacjowe, itp. Podobnie jeśli chodzi o smak. Wybór jest nieograniczony, jedyną granicą jest kreatywność producenta lub zamawiającego.
Ważne jest także opakowanie. Tutaj jest także wiele do zrobienia, bo ciekawie przygotowane opakowanie decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie patrzący na nie klient. Atrakcyjne opakowania z reguły noszą nadruki, w tym zawierające rozmaite ciekawe motywy graficzne.